Exploring Dubai | Recomandările mele | Vlog de travel

Dubai blog de travel vlog de calatorie owlipop

M-am întors din Dubai la 25 de grade și timp de câteva zile am umblat ca o ciudată prin Cluj cu mânecă lungă pe caniculă pentru că îmi era frig. Prima zi in Dubai nu credeam că o să reusesc să mă obișnuiesc cu căldura, pe atunci insuportabilă, de 38-40 de grade și intrasem ușor în panică gândindu-mă la câte lucruri vreau sa văd și să fac, care îmi vor fi îngreunate din cauza căldurii. Adevărul este că gasesti aer conditionat la fiecare colț de stradă și după ceva vreme te obișnuiești și cu căldura.

Dubai nu se compară cu nimic din ceea ce am văzut până acum.  Clădiri impresionante, curățenie chiar și în stațiile de metrou, mall-uri imense și plaje superbe. Ne-am gândit că dacă stăm o saptamană apucăm să vedem tot orașul și încă ne mai rămân câteva zile de petrecut pe plajă. Am dedicat o singură zi în totalitate relaxării la plajă. Oricât de frumos sună 40 de grade la mare, nu reziști fară umbra si apă rece (că bere nu găsești). Și dacă te gândești că intri în apă să te răcorești, te înșeli. Apa din mare este mai caldă decât temperatura de afară. Nici cu dușul nu reușești să te răcorești ba dimpotrivă, ne-am cam ars cu apa fierbinte care țâșnea din dus. Cea mai bună temperatură pentru plajă și baie este seara, când apune soarele, cel puțin în perioada în care am  am fost noi, la sfâșitul lunii mai. Baile de la miezul nopții în piscina de pe acoperiș a hotelului rămân una din cele mai frumoase amintiri.

Restul sapatamanii l-am petrecut ca niste turiști adevărați.

travel vlog dubai abu dhabi mosque

Ce am vazut/ facut in Dubai?

• Desert Safari – Există multe companii care oferă cam același pachet. Dune Bashing, Camel Ride, un micro tatuaj cu henna și o cină cu show de belly dancing și narghilea. Cea mai faină parte este pe departe turul cu jeep-ul prin dune. Cămilele păreau cam supărate, nu ne-am urcat pe ele. Și restul s-a petrecut foarte rapid.

• Burj Khalifa – Dacă ai ajuns în Dubai și nu stai foarte rău cu frica de înălțime trebuie musai să urci măcar până la etajul 124 în cea mai înaltă clădire din lume – Burj Khalifa. Biletele le poți cumpăra online simplu si rapid, nici nu trebuie listate, ajunge să le ai pe telefon. Intrarea se face din interiorul mall-ului Dubai – important de stiut.

travel vlog dubai burj khalifa blog de calatorie

• Sheikh Zayed Grand Mosque, Abu Dhabi – Ne-am tot gândit cum să ajungem cel mai simplu la moscheea asta famioasă din Abu Dhabi și până la urmă ne-am luat un tur. Nu suntem noi foarte pro tururi organizate. Mi se pare complicat să astepti după încă 30 de persoane și adevarul e că ne-a cam dus prin niște locuri pe care nu voiam neapărat să le vedem : Heritage Village – boring. Ne-a mai dus la un tip acasă care făcea covoare prețioase dar inutile, cusute cu fir de aur. Mă rog, nu îmi place să pierd timpul în general dar am ales varianta asta pentru că era cea mai simplă și cea mai avantajoasă. Am vazut si Ferrari World, pe dinafară :)). In schimb am aflat foarte multe lucruri interesante de la ghid despre religia lor, țara lor și pot să zic că a meritat turul și numai pentru asta și pentru vizitarea moscheei.

sheik zayed grand mosque travel vlog dubai

• Butterfly Land – Aici am ajuns mai mult din greșeală. Am vrut să vizitam Miracle Gardens si Google ne-a zis că e deschis. Nu era. Taximetristul ne-a zis din start că mai mult ca sigur e închis pe timpul verii dar ne duce el chiar lângă, la Butterfly Land. Neavând un plan de rezervă ne-am dus la fluturi. A fost drăguț.

• Souk Madinat Joumeirah de unde faci poze faine cu Burj Al Arab. Souk-ul este defapt un bazar. Fiind intr-o zonă cu hotreluri scumpe, foarte aproape de Burj Al Arab nu vei găsi preturi foarte mici dar nu sunt nici exagerate. Aici găsești de toate, de la covoare persane la cămile din bronz până la papucii lui Aladin.

camel ride dubai desert safari

• Dubai Mall si Mall of the Emirates – Sunt Mall-uri imense în care te pierzi cu ușurință. La Emirates găsești și famioasa pârtie de ski interioară, Ski Dubai. In Dubai Mall este Dubai Aquarium unde poți vedea și rechini. Pentru că sunt atât de mari mall-urile, există un fel de google maps ca să găsești mai ușpr magazinele.

• Dubai Fountain Show – Aici merită venit intr-o seară. Show-ul începe din 30 in 30 de minute.

• Plaje publice : Kite Beach –  lungă și mai putin aglomerată, JBR Beach – foarte populară, cu apă mai liniștită , Sunset beach – foarte aproape de Burj Al Arab. Ideală pentru poze. Din păcate este dedicată surferilor deci dacă vrei să faci baie trebuie să mergi puțin pe jos pâăa la urmatoarea plajă.

sunset beach dubai burj al arab dubai vlog de calatorie

• Gold Souk si Spice Souk – Bazarul de aur mi-l imaginam mai pompos, mai extravagant dar și cel de condimente a fost putin “underwhelming”. Ambele sunt în cartierul Deira și merită vizitate dacă nu e foarte cald și aveti chef de o plimbare.

Interesting facts:

• In camera de hotel și in locurile publice vei vedea pe tavan o săgeată neagra care indică directia spre Mecca. Musulmanii se roagă cu fata spre directia respectivă.
  • De 5 ori pe zi se aud rugăciuni la boxe, in locurile publice.
  • In Mall-uri și in locurile publice ești rugat să te imbraci decent, cu umerii si genunchii acoperiți.
  • Nu vei găsi alcool la magazine.
  • Rata de șomaj este zero.
  • Rata criminalității este zero.